Långsam postgång
Jag var ju på Teneriffa för en dryg månad sen och blev av med mitt bagage på vägen ner (typ 2 dagar försent). När jag kom hem registrerade jag ett klagomål om detta på flygbolagets hemsida för att eventuellt få någon form av ersättning. Idag, den 1 september får jag ett brev hem angående detta. Det konstiga är att själva brevet är daterat den 1 augusti, men poststämpeln är gjor den 30 augusti..! Har brevet varit i arlset på någon tjänsteman på Spanair under hela augusti?!
Nu skriver de i och för sig att de kan tänka sig att ersätta mig för de utlägg jag har haft, men problemet är att de vill ha alla handlingar i original (biljett, bagagekvitto, kvitton på inköp m.m.) Grejen är den att jag har skickat iväg alla originalhandlingar till försäkringsbolaget som handhar reseförsäkringen via kreditkortet som jag betalade med. Till försäkringsbolaget skickade jag in alla handlingar runt den 10 augusti, men...ja just det, försäkringsbolaget har ju inte hört av sig över huvud taget. Kanske mitt brev dit med alla handlingar har hamnat på Spanairs kontor i Madrid, eller?! Men, men, man kanske inte ska gapa över mycket. Har ju trots allt fått en viss ersättning från min hemförsäkring, även fast det långt ifrån täckte alla mina utlägg.